Joëlle Vierling

Naast dat ze onwijs mooi is en waanzinnig lekker kan zingen is Joëlle ook al van jongs af aan bewust bezig met een gezonde levensstijl. Sporten blijft een dingetje maar ach als je zo’n lichaam hebt, lekker kan zingen en nog is onwijs knap bent dan hoor je daar toch niemand over klagen?! Benieuwd naar hoe deze beauty bewust in het leven staat? Check dan snel het interview hieronder en houd haar agenda in de gaten zodat je haar in het echt kan bewonderen!

Afbeelding3

Wat heeft een gezonde levensstijl jou gebracht, en hoe is die gezonde levensstijl ontstaan?
Mijn ouders eten altijd al gezond. Zo kreeg ik (bijna) nooit kant en klare babyprutjes, moest ik alles eten wat de pot schafte zodat ik alles leerde eten, kreeg ik geen suikers en dronk ik soja melk. Overigens moest dit laatste omdat ik koemelkallergie had. Suiker kreeg ik niet, omdat ik daar een vervelend kind van werd. Zoals eigenlijk alle kinderen als je goed kijkt. Suiker is vergif en vergif geven in een periode dat een kind moet groeien is natuurlijk niet zo handig. Het haalt alle vitamines en mineralen uit je lichaam, het kan je dik maken, kan zorgen voor gaatjes in je tanden en ga zo maar door. Naast dat het slecht is, is het ook verslavend.  Hoe meer suiker je ze geeft, hoe meer ze nodig hebben om uit hun energiedip te komen, aangezien suiker ze een energiestoot geeft.

Zoals ik al zei, ik werd vervelend. Als ik van kinderfeestjes afkwam denderde ik als een stuiterbal door de kamer en had ik een grote mond. Daar zagen mijn ouders weinig in, dus ook bij kinderpartijtjes mocht ik geen snoep meer en kreeg ik mijn eigen snoepjes mee. Hoe gênant zou je denken, maar eigenlijk heb ik dat nooit echt zo ervaren. Het grappige is namelijk als je alleen maar suikervrij snoep krijgt, je smaak ook veranderd. En die lollies van de biowinkel waren mega lekker!! Maar ik zal niet ontkennen dat het, naarmate ik wat ouder werd, heus wel steeds meer een gewoonte werd om snoep met suiker te eten bij vriendjes en vriendinnetjes. Dat kan je dan ook bijna niet tegengaan als ouder zijnde.

Het is ook grappig om te zien dat iets als quinoa, wat nu een hype is, mijn moeder al 10 jaar geleden maakte. Mijn ouders zijn altijd bezig geweest met voeding, dus dat heb ik van hen. Ik leerde al vroeg helpen in de keuken en bezig zijn met voeding, ik ben er mee opgegroeid.

Welke healthy habit kun je dagelijks terugvinden bij jou?
Ik drink iedere ochtend een lauwwarm glas met een halve citroen uitgeperst. Verder drink ik zelden frisdrank of gesuikerde dranken. Soms als ik uitga of ergens anders ben, maar ik heb het niet in huis. Als er visite is, heb ik alleen wijn, bier, thee of siroop.

Afbeelding5

Proosten op zon. Zon doet goed!

Van welke workout word jij helemaal blij?
Haha. Van geen één work out. Ik ga maar meteen eerlijk zijn. Ik ben een gezondheidsfreak, maar als het op sporten aankomt, ben ik liever lui dan moe. Dan ben ik weer drie weken intensief aan het hardlopen, vervolgens schiet dat er bij in door verschillende redenen en houd ik er weer mee op. Of ik heb een sportschoolabonnement, wat ik in de zomer stopzet, om het vervolgens helemaal niet meer op te pakken. En zo heb ik nog meer verhalen. Ik heb veel sporten gedaan, maar alles maar even. Ik heb nu een jaarabonnement op een sportschool genomen, waar ik onbeperkt kan fitnessen en onbeperkt groepslessen kan volgen. Dus stap 1 is gemaakt: de inschrijving! Maar als ik moet kiezen voor een leuke workout/sport, word ik wel blij van een potje squashen. Gewoon omdat het een spelletje is, je hard mag slaan en je met z’n tweeën bent.

Afbeelding1

Van deze workout word ik blij, zingen!!

Wat is jouw favoriete healthy hotspot?
Geen idee. Als ik dan moet kiezen, mijn eigen huis. Of het huis van mijn moeder, haha! Als ik voel dat ik ziek word, ga ik eten bij Japans Eethuis Suzuran in Den Haag en bestel een vegetarische schotel. Dit is een bouillon met prei, shiitake, wortel en kool. Krijg je altijd een mega vitamin boost van!

Wat is jouw beste tip naar een gezond en evenwichtig leven?
Probeer zoveel mogelijk dingen zelf te maken. Eet veel groente en fruit. Eet weinig suikers en verkeerde vetten en natuurlijk zo veel mogelijk bewegen! Daarnaast niet roken, niet te veel alcohol drinken en je hoofd koel houden. En daarmee bedoel ik niet met een handdoekje op je hoofd gaan liggen, maar rust vinden in jezelf. Zen enzo.

Afbeelding6

Deze foto is genomen terwijl ik het niet door had. Ik moest hier optreden bij Babylon Beach, Ibiza. Ik nam een momentje voor mezelf. Het is soms goed om even te zitten, je ogen te sluiten en bewust te zijn van je omgeving, de geuren, de geluiden en de energie. Met daarbij een juiste buikademhaling om even te ontspannen. Met name als je gespannen, onrustig of gestrest bent, is dit een hele fijne oefening.

Wat is je favoriete gezonde product?
Sinaasappels. Ik houd ontzettend van verse jus. En door de vitamine C, heb ik altijd het gevoel dat ik gelijk gezond bezig ben. En avocado. Oh my I love avocado!

Afbeelding4

I LOVE SMOOTHIES. Deze is met sinaasappel, ananas, aardbeien, kiwi, appel, kokos snippers, gojiberries, lijnzaad en chiazaad. Voor meer smoothierecepten check www.joellevierling.blogspot.nl

Hoe belangrijk is een gezonde levensstijl voor jouw zangcarrière?
Ik denk dat je nooit moet kijken naar het beroep wat je doet, maar wat goed is voor jou als mens. Iedereen heeft baat bij een gezonde levensstijl. Of je nou zingt, bij de albert heijn werkt of student bent. Ik ga er vanuit dat iedereen er goed uit wil zien en zich goed wil voelen. Maar als ik dan antwoord op deze vraag zou moeten geven. Heel belangrijk. Als ik optreed, wil ik stralen, er goed uitzien (daarmee bedoel ik, mooie huid, geen kringen onder mijn ogen, niet wit zien etc), weinig tot niet ziek worden en lekker in mijn vel zitten.

Hoe blijf je in shape?
Haha. Nou laten we zeggen dat mijn plan is om per week 3/4 keer te gaan sporten. Dit kan zijn fitness, de groepslessen op de sportschool, Chi Gong les van mijn vader of een potje squash met een vriendje van mij. Maar dat ik 3/4 keer per week iets moet gaan doen, is zeker. Dat wordt waarschijnlijk 2/3 keer, maar dat ter zijde.

Wat is je favoriete gezonde recept?
Ik moet zeggen dat ik niet het persoon ben die de koolhydraten weglaat, want die vind ik gewoon veel te lekker. Maar als je geen koolhydraten eet, kan je de rijst weglaten uiteraard. Ik heb hieronder een heel lekker vegetarisch gerecht wat ik graag maak.

– Rijst
– Malse veldertjes (jonge kapucijners) in kokosmelk met kerrie en een uitje (Dit zijn boontjes uit blik, en ik hoor mensen denken. – Nou dat is ook niet gezond! Maar je moet ze in dit gerecht niet zien als groente, maar als lekkernij)
– Tahoe reepjes met wat ketchap en soja
– Groentes uit de oven (courgette, venkel, cherrytomaatjes, paprika) met een beetje peper en zout
– Witlofsalade ernaast met avocado en noten. Dressing gemaakt van olijfolie, azijn, honing, mosterd, peper/zout.

Je hebt dan een hele gevarieerde, goed vullende, gezonde, vegetarische maaltijd.

Wat is jouw eigen gezonde recept dat je met ons wilt delen?
Snel, makkelijk en gezond! Kabeljauw uit de oven met groenten. Courgette, paprika, venkel en cherrytomaatjes (mijn vaste groentes voor uit de oven), daar leg je een vis op, ik vind dan kabeljauw lekker, een beetje olijfolie/peper/zout, minuutje of 20/25 in de oven, klaar! Neem nou geen vis van de supermarkt, maar haal het op de markt of bij een visboer. Ik koop geen vlees/kip/vis bij de supermarkt. Het is niet lekker, ik vertrouw het niet en het is heus niet veel goedkoper dan bij een gewone winkel. Met name gehakt zou ik je aanraden nooit meer te halen bij een supermarkt. Als je dit gaat rullen (bakken, vet eruit laten) moet je eens ruiken wat voor lucht daar afkomt. Is niet de lucht die het zou moeten hebben. Daarnaast komt er heel veel vocht uit, is het taai en smaakt het niet.

Afbeelding2

 Kabeljauw uit de oven

Wat is jouw guilty pleasure?
Ik houd meer van hartig dan van zoet, dus ik ben niet zo van desserts. Maar als ik dan weleens uiteten ga en er staan dingen op de kaart als crème brûlée of cheesecake, dan worden die, zonder daar twee keer over na te denken, gewoon besteld.

Wat is volgens jou dé gouden fitnesstip naar een sexy biknibody?
Nou!! Houd es op met al die sport vragen! Ik zeg: 3x per week alles trainen, dan komt het vast goed 😉 . En natuurlijk van alle verkeerde vetten en suikers afblijven!

Wil je verder nog iets kwijt?
Lieve mensen stop met alles wat kant-en-klaar is. Denk hierbij aan pastasauzen, sladressings, mixen voor gerechten. Eigenlijk alles wat je zelf zou kunnen maken, maar wat al voor je gemaakt is, omdat het makkelijk is. Je kan heus wel een keer een boemboe gebruiken of een paste voor thaise curry, ik doe dat ook heus wel. Maar heel weinig. In alles wat voorverpakt zit, kant-en-klaar is, bevatten zoveel conserveringsmiddelen. Als je je echt gaan inlezen, vermijd je al die troep.

Daarnaast:

– stop met roken als je dat doet
– stop alsjeblieft met eten bij KFC, Mac Donalds & Burger King. Nee het is niet lekker, het is vreselijk en je loopt jezelf te vergiftigen. De hamburgers verteren niet in je lichaam, dus die verzamel je lekker en als je weet wat er met de kippen van KFC gebeuren, vreet je het ook nooit meer. De laatste keer dat ik Mac Donalds at was in de zomer van 2011, omdat er verder niks anders open was en ik mega trek had. Daarvoor had ik het ook een jaar niet gegeten. Ik ben me een tijd gaan verdiepen in wat documentaires, en geloof me, dan wil je niet meer.

Oké genoeg gemopperd tegen jullie. Enige wat ik nog wil meegeven is, check http://www.hungryforchange.tv/ en bekijk de documentaire.

En last but not least: ontvang en geef liefde, wees een fijn mens voor je omgeving, waardeer alle kleine dingen en lach!

Liefs Joëlle

www.joellevierling.nl
www.joellevierling.blogspot.nl