Elske Sorel

Elske Sorel ken je misschien van het programma Obese op RTL 4. Elske werkt als Personal Trainer bij BodyVit in Alkmaar en bij Soda Bodyfit in Amsterdam. In het tweede seizoen van Obese heeft zij Lilian geholpen van haar overgewicht af te komen. Elske is heel blij met haar beroep waarbij ze mensen kan helpen een goede balans te vinden. Hier ligt haar passie en dat is aan alles te zien. Nieuwsgierig geworden? Lees verder voor een interview met deze gepassioneerde beauty!

 

Lil-Wen-Els

Lilian, Wendy en Elske in het programma Obese (Bron)

Wat heeft een gezonde levensstijl jou gebracht en hoe is die gezonde levensstijl ontstaan?
Mijn gezonde levensstijl is eigenlijk heel geleidelijk ontstaan. Toen ik heel jong was deed ik aan turnen, ritmisch gym en paardrijden, de overduidelijke meisjes sporten. Dus bewegen was wel een onderdeel dat erbij hoorde. Gezond eten heb ik ook altijd mee gekregen vanuit huis. Veel soorten salades, groenten en fruit, maar verder geen bijzonderheden. We wisten die tijd ook lang nog niet zoveel als we nu weten over voeding, sport en gezond leven.

foto

Toen ik ging studeren aan de Hoge Hotelschool ben ik gaan fitnessen. Ik was toen 19 jaar. Vanaf dat moment ben ik ook nooit meer gestopt. Dat is nu 13 jaar. Daar is boksen bij gekomen toen ik 26 was en het fanatisme werd alsmaar  groter.  Nu ik voor mijzelf werk als Personal Trainer, zit je natuurlijk in een circuit van andere trainers, clienten en mensen die allemaal gezond willen leven, er goed uit willen zien, zich lekker willen voelen enz. Dus je gaat steeds meer de puntjes op de I zetten. Qua trainen en voeding. Je moet zelf theorieën ondervinden en testen om mensen te kunnen adviseren. Dus de laatste 3 jaar ben ik het meest  fanatiek met deze gezonde levensstijl bezig.

Deze manier van leven betekent veel voor mij. Ik voel mij onwijs fit, heb gigantisch veel energie, hoe kort ik ook slaap, hoe veel ik ook werk. Ik ben zelden tot nooit ziek, heb geen last van kwaaltjes of blessures en dit alles brengt je ook in een geestelijke positieve vibe. Je kunt voor je gevoel de hele wereld aan en ziet overal leuke en positieve dingen. Uiteraard bestaat het leven ook uit minder leuke dingen, maar ik denk doordat ik mij zo goed voel, ik het sneller kan omzetten en achter mij kan laten.

Welke healthy habit kun je dagelijks bij jou terugvinden?
Een healthy habit die je elke dag zult terug vinden bij mij is trainen en er moet elke dag gezond eten naar binnen zijn gegaan haha!

Van welke workout wordt jij helemaal blij?
Het meest blij word ik van een goede knal sessie boksen of High Intensity training.

IMG_7816 foto-2 foto-10

Wat is jouw favoriete healthy hotspot?
Mijn favoriete healthy hotspot is de supermarkt Marqt in Amsterdam op het Rembrandtplein, de EkoPlaza en Uliveto, een Italiaanse, Mediterane traiteur op de Weteringschans in Amsterdam die elke dag verse groenten grilt met heerlijke vis of vlees.

Wat is jouw beste tip naar een gezond en evenwichtig leven?
Mijn beste tip die ik mensen altijd geef voor een gezond en evenwichtig leven, is dat je moet begrijpen wat een gezonde levensstijl inhoudt. Dat het niet gaat om wat je allemaal niet meer zou mogen doen of eten, maar dat je leert genieten van het leven in de juiste balans. Het is belangrijk dat je sport, maar kies iets wat je leuk vindt en doe dit het aantal keer per week dat je volhoudt en niet waar je na een paar maanden weer mee stopt. Leer wat gezond eten is, zorg dat je de nodige voedingsstoffen binnen krijgt, maar weet dat je ook mag genieten van een wijntje of een stuk chocolade. Alles draait om de balans!

Wat is je favoriete gezonde product?
Mijn gezonde favoriete product op dit moment is Quinoa. Je kunt er echt alles mee, koken in amandelmelk voor je ontbijt, koken en mixen met alle soorten groenten, vis of  vlees die jij maar lekker vindt, warm als avondmaal, of koud als salade, you name it!

Hoe ziet je workout agenda er ongeveer in een week uit?
Mijn workout agenda in een week ziet er als volgt uit:

  • Ik geef gemiddeld 25 tot 35 uur training per week aan mijn cliënten.
  • Je beweegt dus elke dag wel, maar geen heftige intensiteit.
  • Op maandag geef ik training bij Soda Bodyfit in de ochtend en middag, dan ga ik daar ook gelijk zelf trainen. Meestal kracht training, billen, benen en interval training. In de avond  geef ik op maandag weer les in Alkmaar
  • Op dinsdag geef ik les in de ochtend in Alkmaar, daarna ga ik weer zelf trainen. Dit is meestal duurtraining (rennen) of kracht uithouding.
  • Op woensdag geef ik les in Alkmaar en train ik of in de ochtend of begin avond tijdens een tussenuur. Dit is meestal krachttraining. Onderlichaam en bovenlichaam gecombineerd.
  • Op donderdag geef ik les in Alkmaar en train ik in de ochtend. Krachtuithoudingsvermogen.
  • Op vrijdag geef ik weer les bij Soda in Amsterdam en train ik zelf weer in de middag, interval training, kracht en als ik een ‘slachtoffer’ kan vinden iemand die met mij een padstraining boksen wil doen.
  • Zaterdag geef ik les, maar train ik niet.
  • Zondag train ik met mijn man in de ochtend in de woonkamer. 20 minuten touwtje springen, 10 minuten buik en 15 minuten High Intensity training van Nike.

Wat is je favoriete gezonde recept?
Mijn favoriete gezonde recept is gekookte quinoa met gemarineerde tofu in oestersaus met gember en rode peper, die bak je in de pan. Daarbij bak je een wildmix van zwammen. En daarna bak ik dit geheel nog met oosterse groenten zoals paksoi, wortel, paprika, taugé, knapperige groenten zijn vaak erg lekker

foto 3 IMG_1119

Is er een gezond en snel recept dat je graag met ons wilt delen?
Ik hou van snelle en gezonde recepten. Als tussendoortje maak ik vaak een salade van tonijn, hüttenkase, tomaat, bleekselderij, gekookt eitje en wat peper en zout. Super makkelijk, maar alle nodige voedingsstoffen krijg je binnen!

Wat is jouw guilty pleasure?
Uiteraard zondig ik ook! En ik vind ook dat je dat MOET doen, anders is die effort die je in het trainen en gezond eten stopt niet leuk, los van het resultaat uiteraard zoals een mooi lichaam en lekker in de vel zitten. Mijn Guilty Pleasure is dan toch echt chocolade, het liefst met hazelnoten! En de koekjes die mijn man zelf maakt met cranberries, chocolade, kokos en noten pffffff…..

IMG_1360

Wat is dé gouden fitness tip naar een sexy bikini body?
Dé gouden fitness tip voor een sexy bikini body is de variatie in je training. Zorg dat er 3 elementen in een week terug komen:

  • Duurtraining
  • Krachttraining
  • Interval Training / High Intensity training

En uiteraard echt letten op je voeding, daar haal je serieus het beste resultaat mee!!

Wil je verder nog iets kwijt?
Ik heb het mooiste beroep wat er is! Mensen lekkerder en gezonder laten voelen, meer waardering voor zichzelf laten krijgen en het beste uit zich zelf weten te halen. Het is echt allemaal niet heel moeilijk, maar je moet even door hebben hoe je je leven in dit ritme krijgt, uiteraard de discipline kunnen opbrengen om er wat van te maken, maar uiteindelijk wil je nooit meer van dat gezonde gevoel af!

Push yourself because no one else is going to do it for you and love yourself enough to live a healthy lifestyle!

Dagelijks hou ik mijn volgers op Instagram op de hoogte van mijn trainingen en voeding, dus mocht je het leuk vinden, je vindt mij met Elskesorel. Mijn website is www.jonetsu.nl

IMG_7076